• Hobby
  • Fritid
  • Äventyr

BYTE, ÅNGER & ÅTERBETALNING

På denna sida hittar ni information om:

  • BYTE
  • ÅNGERKÖP
  • RETUR TILL OSS
  • MAKULERA EJ SKICKAD ORDER
  • ÅTERBETALNING

 

BYTE

  • Snabb hantering av byten! 
  • Gratis återfrakt till kunden vid storleksbyten!

Som kund hos oss kan ni enkelt byta till annan storlek inom 30 dagar efter ert köp. För att ett storleksbyte skall bli godkännt skall produkten vara i samma skick som när ni fick den (exempel handskar & kängor skall provas inomhus).

Gör följande vid byte:

1) Paketera varan väl som ni önskar byta. Den skall återsändas i sin originalförpackning (om sådan medföljde). Produktförpackningen får ej användas som ytteremballage. Slå omslagspapper runt paketet.

2) Lägg med en lapp i paketet med namn och order nummer (enklast är en kopia på er följesedel). Skriv vilken ny storlek ni önskar.

3) Paketet skall skickas med en DHL retursedel som ni får av oss, skickas som en PDF via e-post. Retursedeln kostar 59kr och kan köpas i webbutiken här. Ni kan även kontakta oss via e-post info(a)fritidochprylar.se och beställa en retursedel, betalning 59kr sker då till vårt Swish nummer 1235114806. Ni skriver ert ordernummer som avsändare när ni gör Swish betalningen.

*OBS, icke skrymmande produkter under värde 100kr kan ni skicka i vanligt brev till oss, adress: Best buy Sweden AB, Höjdrodergatan 29, 21239 MALMÖ. Tfn: 040-6152251.

4) Vi returnerar ert byte med spårbar frakt med DHL, samt vi står för denna fraktkostnad (gratis för kunden).

 

ÅNGER

Ni kan hos oss ångra postorderköp (öppet köp) inom 30 dagar efter det att du tagit emot varan (vissa special varor har ej bytesrätt/öppetköp, i de fallen står det i produktens beskrivning i webbutiken).

När vi fått varan i retur och kunnat konstatera att den inte är skadad krediterar vi eller betalar tillbaka det du betalt för varan. Bifoga följesedelkopia i paketet.

OBS: Returnerade varor ska vara oöppnade och oanvända samt skickas i sin oskadade original kartong/påse. För våra handskar, jackor, byxor och kängor gäller dock ett undantag, kunden har rätt att prova produkten för passform inomhus.

Paketet skall skickas med en DHL retursedel som ni får av oss, skickas som en PDF via e-post. Retursedeln kostar 59kr och kan köpas i webbutiken här. Ni kan även kontakta oss via e-post info (a) fritidochprylar.se och beställa en retursedel, betalning 59kr sker då till vårt Swish nummer 1235114806. Ni skriver ert ordernummer som avsändare när ni gör Swish betalningen.

OBS, icke skrymmande produkter under värde 100kr kan ni skicka i vanligt brev till oss, adress: Fritid och Prylar Sweden, Höjdrodergatan 29, 21239 MALMÖ. Tfn: 040-6152251.

Alla fraktkostnader i samband med ånger & öppetköp står kunden för.

 

KÖP EN DHL RETURSEDEL

Ni kan köpa en DHL retursedel tillsammans med er order om ni önskar göra ett byte eller ett ångerköp. DHL retursedeln skickas utprintad med er order och kostar 59kr, köp den i webbutiken.

 

AVBOKNING AV EJ SKICKAD ORDER

Önskar ni avboka eller göra ändringar i en lagd order som ännu ej skickats så vänligen ring oss (040-6152251) så snabbt ni kan. Skicka ej e-post då vi får väldigt mycket e-post och kanske ej hinner läsa ert e-mail i tid. Hinner ordern gå iväg måste ni själv hämta ut paketet och returnera det till oss. Se vår adress ovan under Byte.

 

ÅTERBETALNING

Om ni utnyttjar er rätt till öppetköp/ångerköp inom 30 dagar så gäller följande vid återbetalning till er som kund.

Kortbetalning – efter vi tagit emot returen och konstaterat den är oskadad så tar det cirka 10 dagar innan ni ser pengarna på ert konto igen.

Faktura med Billmate – är fakturan betald av er som kund så tar det cirka 10 dagar innan ni ser pengarna på ert konto igen. Är fakturan inte betald så makulerar vi fakturan efter vi tagit emot returen och konstaterat den är oskadad.

Faktura med Klarna - är fakturan betald av er som kund så tar det cirka 5 bankdagar innan ni ser pengarna på ert konto igen. Är fakturan inte betald så makulerar vi fakturan efter vi tagit emot returen och konstaterat den är oskadad.

Delbetalning med Billmate eller Klarna - efter vi tagit emot returen och konstaterat den är oskadad så makulerar vi ert köp och er delbetalning avbryts.

SWISH – efter vi tagit emot returen och konstaterat den är oskadad så tar det cirka 2-3 bankdagar innan ni ser pengarna på ert konto igen.

*Vid öppetköp/ångerköp med faktura som betalmetod så rekommenderar vi att ni kontaktar Billmate eller Klarna och ber att fakturan blir pausad till vi kunnat makulera den. Vi som e-handlare kan ej pausa Billmate/Klarna fakturor eller styra över eventuella påminnelseavgifter/ränta.

*Vid öppetköp/ångerköp så återbetalas ej vår fraktkostnad till kunden, dvs vår fraktutgift till DHL när varan skickades till er.

  • Antal artiklar: {{ cart.count }} st
  • Totalt: {{ cart.formattedTotalWithDiscount }}
Gå till kassan