BYTE, ÅNGER & ÅTERBETALNING
På denna sida hittar ni information om:
- BYTE
- ÅNGERKÖP
- RETUR TILL OSS & KÖPA EN RETURSEDEL
- REKLAMATION
- MAKULERA EJ SKICKAD ORDER
- ÅTERBETALNING
BYTE
- Snabb hantering av byten!
- Gratis återfrakt till kunden vid storleksbyten!
Som kund hos oss kan ni enkelt byta till annan storlek inom 14 dagar efter ert köp. För att ett storleksbyte skall bli godkännt skall produkten vara i samma skick som när ni fick den (exempel handskar & kängor skall provas inomhus).
Ni kan byta produkten i vår butik i Malmö eller via paket med DHL. Vid byte i butiken ta med köpkvitto/följesedel.
Gör följande vid byte:
1) Paketera varan väl som ni önskar byta. Den skall återsändas i sin originalförpackning (om sådan medföljde). Produktförpackningen får ej användas som ytteremballage. Slå omslagspapper runt paketet.
2) Lägg med en lapp i paketet med namn och order nummer (enklast är en kopia på er följesedel). Skriv vilken ny storlek ni önskar.
3) Paketet skall skickas med en DHL retursedel som ni får av oss, skickas som en PDF via e-post. Retursedeln köpas i webbutiken här. Ni väljer i kassan under fraktsätt: "Sverige - leverans till DHL utlämningsbutik (79 KR)".
*OBS, icke skrymmande produkter under värde 100kr kan ni skicka i vanligt brev till oss, adress: Best buy Sweden AB, Höjdrodergatan 29, 21239 MALMÖ. Tfn: 040-6152251.
4) Vi returnerar ert byte med spårbar frakt med DHL, samt vi står för denna fraktkostnad (gratis för kunden).
ÅNGER
ÅNGRA EN ORDER SOM EJ LEVERERATS
Om ni önskar ångra en order som ej levererats till er så maila till info@fritidochprylar.se och uppge ert ordernummer och att ni önskar avbryta köpet.
ÅNGRA EN ORDER SOM LEVERERATS
Ni kan hos oss ångra postorderköp (öppet köp) inom 14 dagar efter det att du tagit emot varan (vissa special varor har ej bytesrätt/öppetköp, i de fallen står det i produktens beskrivning i webbutiken).
När vi fått varan i retur och kunnat konstatera att den inte är använd eller skadad krediterar vi eller betalar tillbaka det du betalt för varan. Bifoga följesedelkopia i paketet.
OBS: Returnerade varor ska vara oöppnade och oanvända samt skickas i sin oskadade original kartong/påse. För våra handskar, jackor, byxor och kängor gäller dock ett undantag, kunden har rätt att prova produkten för passform inomhus.
Ni kan återlämna produkten i vår butik i Malmö eller via paket med DHL. Vid återköp i butiken ta med köpkvitto/följesedel.
Paketet skall skickas med en DHL retursedel som ni får av oss, skickas som en PDF via e-post. Retursedeln köps i webbutiken här. Ni väljer i kassan under fraktsätt: "Sverige - leverans till DHL utlämningsbutik (79 KR)".
*Viktigt*: lägg med en lapp i paketet till oss med ert ordernummer och skriv att det gäller ett ångerköp. Ni får lappen av oss som PDF.
OBS, icke skrymmande produkter under värde 100kr kan ni skicka i vanligt brev till oss, adress: Fritid och Prylar Sweden, Höjdrodergatan 29, 21239 MALMÖ. Tfn: 040-6152251.
Alla fraktkostnader i samband med ånger & öppet köp står kunden för.
KÖP EN DHL RETURSEDEL
Köp den i webbutiken.
GÖRA EN REKLAMATION PÅ EN VARA
Om ni upplever fel på en vara så skall ni reklamera den till oss. Ni kontaktar oss via e-post (info@fritidochprylar.se) så skickar vi gratis DHL retursedel till er och ett papper som skall fyllas i. Ni kan även lämna in produkten i vår butik i Malmö.
Om ni handlat produkten på faktura eller delbetalning (och det inte är slutbetalt) så måste ni själva kontakta Riverty och be dem pausa fakturan tills er reklamation är klar.
Vi ber er observera att reklamationer kan ta lite tid då produkterna i vissa fall skall skickas till våra grossisters serviceavdelning. I vissa fall tar vi beslut själva att ersätta en produkt och då går det snabbare.
OUTLÖST PAKET
Vid outlöst paket dras en avgift som börjar på 300:-. Beroende på storlek/vikt för varan kan priset vara högre. DHL debiterar dyrt för hantweringen av outlösta paket.
AVBOKNING AV EJ SKICKAD ORDER
Om ni önskar ångra en order som ej levererats till er så maila till info@fritidochprylar.se och uppge ert ordernummer och att ni önskar avbryta köpet. Hinner ordern gå iväg innan vi fått ert e-mail måste ni själv hämta ut paketet och returnera det till oss. Se vår adress ovan under Byte.
ÅTERBETALNING
Om ni utnyttjar er rätt till öppetköp/ångerköp inom 14 dagar så gäller följande vid återbetalning till er som kund.
Kortbetalning – efter vi tagit emot returen och konstaterat den är oskadad så tar det cirka 10 dagar innan ni ser pengarna på ert konto igen.
Faktura med Riverty – är fakturan betald av er som kund så tar det cirka 10 dagar innan ni ser pengarna på ert konto igen. Är fakturan inte betald så makulerar vi fakturan efter vi tagit emot returen och konstaterat den är oskadad.
Delbetalning med Riverty - efter vi tagit emot returen och konstaterat den är oskadad så makulerar vi ert köp och er delbetalning avbryts.
SWISH – efter vi tagit emot returen och konstaterat den är oskadad så tar det cirka 1 bankdag innan ni ser pengarna på ert konto igen.
*Vid öppetköp/ångerköp med faktura/delbetalning som betalmetod så rekommenderar vi att ni kontaktar Billmate och ber att fakturan blir pausad till vi kunnat makulera den. Vi som e-handlare kan ej pausa Billmate fakturor eller styra över eventuella påminnelseavgifter/ränta.
*Vid öppetköp/ångerköp så återbetalas ej vår fraktkostnad till kunden, dvs vår fraktutgift till DHL när varan skickades till er.