Omdömen och recensioner om Fritid & Prylar Sweden

Publicerad 2023-07-24 08:11 av Fritid & Prylar
Omdömen och recensioner om Fritid & Prylar Sweden

Omdömen och recensioner om Fritid & Prylar Sweden på Internet

Vi får många omdömen och recensioner om Fritid och prylar Sweden. Tyvärr är många negativa och de speglar inte hela vårt företags verksamhet och historia.

Vi har funnits i snart 20år och de flesta kunder som handlat av oss är nöjda, gäller både köp i vår fysiska butik och postorderköp. Nöjda kunder tar sig dock sällan tid att skriva ett omdöme eller recension. Det är de kunder som är missnöjda på något sätt som tar sig tid skriva en recension oftast och det ger en skev bild av vår verksamhet. Här går vi igenom olika former av vanliga omdömen och recensioner.

1. Omdömen och recensioner om Fritid och prylar Sweden som en ”hämnd” från kunder som inte fått ett byte eller reklamation godkänd. Det händer att kunder inte får ett byte godkänt på grund av att produkten är använd (då gäller ej öppet köp) eller att en reklamation på en vara inte godkänns (kunden har förstört varan själv). I vissa fall skrivs då omdömen och recensioner som inte är sanna om vårt företag.

2. Falska omdömen och recensioner om Fritid och prylar Sweden. I många fall kan vem som helst skriva en recension om vårt företag. På exempel Google, Facebook, Prisjakt och Trustpilot behöver man inte bevisa man handlat av oss. Dvs vem som helst kan skriva ett omdöme eller recension om vårt företag utan att ha handlat av oss. Det kan vara exempel konkurrenter som skriver negativt om oss, vi vet inte.

3. Trustpilot. Deras verksamhet går delvis ut på att ”tvinga” företag bli kunder hos dem. De skapar en företagsprofil på Trustpilot utan att ett företag bett om det. Den kan inte tas bort även om företaget vill det.

Om du blir betalande kund som företag hos Trustpilot så hjälper de till att ”städa” undan negativa omdömen och bara lyfta fram de positiva omdömena. Det är därför ni bara ser positiva omdömen på de webbutiker som har Trustpilot installerat i sina webbutiker. Vi ställer inte upp på detta, det är inte god affärsetik.

4. Byte av produkter. Det har hänt att vi bytt ut produkter till kunder till en liknande vara i samma prisklass. Det har då gällt drivgas till CO2 vapen eller kulor till olika luftvapen. I vissa fall har det även gällt byte av en liknande Cobi byggsats inför julen (så barnen inte blir besvikna). Vi har gjort detta för att kunden skall kunna börja använda sin produkt så de inte blir besvikna.

5. Återbetalning av kunds pengar. Självklart återbetalar vi alltid kunders pengar om en vara ej skickats eller vi får en vara i retur. Annars skulle vi haft massor av polisanmälningar mot vårt företag. Ibland kan en återbetalning ta lite tid (vi återbetalar i tur och ordning) men en kund får alltid tillbaka sina pengar av oss på Fritid och Prylar Sweden. 

Sammanfattningsvis om omdömen och recensioner om Fritid & Prylar Sweden.

Vi tar gärna emot kritik (vi gör fel som alla andra ibland) men vi önskar den vore mera saklig och mer rättvisande. När det oftast är de som är negativa som tar sig tid att skriva om oss blir det missvisande.

Fritid och prylar Sweden har funnits sedan 2005 och det hade vi inte kunnat göra om vi lurat folk och varit oärliga. Då kan man inte driva ett företag i 20 år. Om du handlat av oss och är nöjd så är vi tacksamma om ni skriver ett positivt omdöme om vårt företag.

Mvh Personalen hos Fritid och Prylar Sweden